Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

pavel144

22. 1. 2011 23:33
stát špatný hospodář?

Kdy už někdo tento nesmysl, že stát je špatný hospodář, vymýtí!!! Stát nemůže být špatný hospodář, protože stát vždy někdo zastupuje! Špatný hospodář je tedy osoba zodpovědná za řízení konkrétního státního podniku!

0 0
možnosti
P

pehavecm

23. 1. 2011 9:31
Re: stát špatný hospodář?

levice chce, aby stát hospodařil...

0 0
možnosti
PH

NERATHRATHA

22. 1. 2011 21:54
Tak to se mi snad zdá !

0 0
možnosti
PN

lynxxx

22. 1. 2011 13:21
Jaké je řešení,

je v podstatě jasné (směr je v článku načrtnut dobře), ale tato cesta je nepohodlná a tudíž pro politiky nepřijatelná. Nic podobného tu nikdy nebude.

V lepším případě tu bude pokračovat stávající stav pro "standardní" pacienty za dražší a draží peníz, a normální tržní nabídka pro ty, kteří si zaplatí sami podstatně více (to je dnes legálně problém).

Funguje to tak i třeba v Německu, státtní pojištěnci nejsou příliš vítáni, jsou sice ošetřeni, ale v podstatě odbyti nebo i odmítnuti (zejm. ve špičkových privátních klinikách). Státní pojištění (náklady) je stále rostou, doktoři jsou dobře organizovaní a každý rok dostanou přídáno krize nekrize.

Soukromí pojištěnci a samoplátci (platí mnohem více) jsou vítání v soukromých klinikách, předcházeni i ve státních nemocnicích - p. primář má spolupráci se (např. svou) soukromou vedle své nemocniční práce. Na východě je do 10% soukromých, na západě až 30%.

0 0
možnosti
ZK

SID09

22. 1. 2011 15:40
Re: Jaké je řešení,

ODS připravila razantní řešení ve FN Olomouc. Připravuje Langera na ředitelský post - to potom uvidíte jak se řídí špitál !!;-D

0 0
možnosti
P

pehavecm

22. 1. 2011 8:16
lékaři si za nízké

platy mohou sami. Dobře si pamatuji, jak před časem zuřivě odmítli pokus o zavedení platové diferenciace v zdravotnictví (např. smluvních platů, případně přechod do soukromé sféry) s naivní představou, že díky tabulkovým platům a díky možnosti vydírat stát si vždy nějako "vytrucují" dostatečně vysoké platy pro všechny - vždyť stát se přece nemůže odvážit nevyhovět jejich platovým požadavkům, aby "neohrozil nebo neomezil" poskytování zdravotní péče.

V 19. století žádné státní bezplatné zdravotnictví neexistovalo. Tudíž neexistovaly zbytečné nemocnice, zbytečné oddělení a pracoviště nemocnic, neexistovali zbyteční lékaři - trh se o to postaral - a ti co existovali, nemohli vyhrožovat odchodem - prostě jejich počet (a ani jejich plat) nikoho nezajímal. Existovali jen ti lékaři, kteří se díky svým schopnostem dokázali prosadit a zajistit si odpovídající plat. Lidé vyhledávaly zdravotní péči jen velmi zřídka - když už šlo o život a přece Evropa nevymřela.

0 0
možnosti

dva mraky

22. 1. 2011 11:44
Re: lékaři si za nízké

Ano teď jste to trefil, vrátíme to do 19. století. Každému se moc stýská po černém kašli, tuberkuloze, dětské obrně, mrtvých rodičkách, a tomu že vás angina mohla nadosmrti zmrzačit, žeské vrátíme pěkně domů aby každá mohla mít potřebných pět dětí na tento výborný životní styl a bude to paráda. Hlavně taky zrušíme internet a hloupé diskuze se kterými vy i já trávíme zbytečně čas.

0 0
možnosti
F

Fiara.L@seznam.cz

21. 1. 2011 22:18
Zajímalo by mě

co si všichni ti blogeři,kteří kárají lékaře za jejich vzpouru a kteří na nich nenechají nit suchou,od svého blábolení rádoby zasvěcených rad a kritiky slibují.Čekají snad,že si zčistajasna lékaři řeknou,že tedy peníze a žádné změny nechtějí a že se nechají dalších dvacet let ohlupovat vyžranými politiky,kteří jejich problémy nemají a kterým je celé zdravotnictví pouhou dojnou krávou?Nebo že je dojme právě pan xxx,který o nich chrlí urážlivé  výroky?Pochybuji,že je to ten správný způsob,to totiž nikomu nepomůže,jen to rozeštve lidi mezi sebou.Praví viníci celé situace si opět nacpou kapsy a umyjí ruce.

0 0
možnosti
A

atamka

21. 1. 2011 19:37
Karma

R^, třeba se takových změn ještě dožijeme

0 0
možnosti
Q

QT48

21. 1. 2011 16:19
Stačilo mě přečíst

krátký odstavec z tohoto předlouhého povídání, abych poznal zbytečnost dalšího čtení. Nesmysly. Lékař studuje 6 let aby ho vůbec pustili k pacientovi a vy tu navrhujete jakýsi program po internetu "samoobsluhy zdraví"8-o. To snad ne. Pane Havlíček, běžte se vypovídat do staré vrby, ta je hluchá.

0 0
možnosti
A

atamka

21. 1. 2011 19:40
Re: Stačilo mě přečíst

no, nepoznal jste to

0 0
možnosti
J

J@J

21. 1. 2011 14:04
stat je spatny hospodar, ale...

Clanek zajimavy. Na druhou stranu jsou nektere myslenky trochu mimo misu... Vyhledat si svou nemoc na internetu a provest lecbu na zaklade sveho usudku??:))) Zdravotni pece neni to same jako vymena pneumatik ci uprava kaderi. To by mi pripominalo spise ruskou ruletu. Lekari maji za pacienty zodpovednost a jsou povinovani sdelit kompletni diagnozu. Nejkay navod na lecbu, jenz by garantovalo samo MZ, by zpusobil naprosty chaos ve zdravotnictvi.

S tim cim zasadne nesouhlasim je, ze by se na zdravotnicka zarizeni pohlizelo jako "vyrobni zavody". Pokud by veskera zarizeni presla ze statniho do soukromeho sektoru, tak si budme jisti, ze nektera onemocneni ci urazy bychom jednoduse nemeli kde lecit. Proc by managment drzel oddeleni, ktere je ztratove, kdyz z jineho muze mit zlaty dul??? Tim ze jsou v rukach statu zarucuji komplexni lecbu...

Nejvetsimi zrouty penez jsou pojistovny a farmaceuticke firmy, s tim by se melo v prve rade neco delat.

0 0
možnosti
LB

Irrataki

21. 1. 2011 1:02
Neoliberalismus je přežitek, pane Havlíčku....

Až po ty příběhy docela... dobrý. Ty řešení jsou ale trochu mimo mísu. Být to dle Vašeho návodu, zbyde nám tu tak 9 nemocnic v celé republice, z toho 4 v Praze a okolí a trochu víc různě specializovaných předražených klinik. Každý nemůže být úspěšný podnikatel, který si to "může zaplatit". I ty blbý státní zdravotnický zařízení jsou potřeba, protože většina z nás jsme prostě chudí a chudí jsou zapotřebí. Právě nižší a nižší střední třída, ty "lopaty", co odvedou reálnou práci ve firmách. Kteří jdou s horečkou do práce, protože prostě musí. A potřeba jsou! vysokoškolák v kvádru díry v silnicích zasypávat nepůjde. Tihle nemajetní nemůžou jezdit 100km týdně tam a zase zpátky a platit za drahou kliniku. A ty babičky na venkově si taky jen tak nezaskočí do sanatoria s artrózou nebo vředem na zadnici. Souhlasím s tím, že by se mělo přestat šetřit a začít hospodařit, ale naši kapři si rybníky nevypustí a kapitalismus není všemocný. Chcete změnit myšlení lidí? Začněte příklady shora.

0 0
možnosti
PV

grimosa

20. 1. 2011 15:50
ach jo,

zase příspěvek někoho, kdo o tom ví s prominutím houby. Věta: "Nemocnice a jakékoliv jiné zdravotnické zařízení mají stejné parametry, jako výrobní závod" se prostě nezakládá úplně na pravdě. Nemocnice není to samé co obchodní dům a trh ve zdravotnictví  zrovna nefunguje. Alespoň já neznám jedinou vyspělou zemi, která by měla čistě tržní zdravotnictví... A nigérii opravdu nepovažuji za vzspělou zemi :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 174
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4402x
Petr Havlíček
Podnikatel v oblasti designu, projekce a realizace vybavení interiérů.
Od roku 2002 zastává post starosty v obci Vítějeves
Zakladatel a šéfredaktor internetového serveru Pozitivní svět
Publicista a bloger
Zakladatel a předseda správní rady Nadačního fondu Pozitivní svět, který byl založen na podporu společenského života